4 september 2008

Underbara lilla prinsessa!

Ellen växer så det knakar och jag kan inte förstå att tiden går så fort. Igår var vi på återbesök på avd. 17, de mätte, vägde och klämde på henne. Läkarn var nöjd med Ellens rörelser och tyckte att hon kändes fin i kroppen. Skadan Ellen fick vid förlossningen kan göra henne antingen väldigt slapp i kroppen eller väldigt spänd, men som det verkar nu är hon varken eller vilket är jätte positivt.

Hon har växt massor... en riktigt stor tjej nu!

59 cm & 5365 gr


// Kram Annica

17 kommentarer:

Charlotte - FO² sa...

Herlig at det går så bra med henne :)
Hun er sååå nydelig.
Kos dere masse fremover :)

Malin sa...

En underbart söt liten tjej ni har!

Tinnar och torn sa...

Hejsan! Fruktansvärt söt är hon :o) Håller tummarna för att hon fortsätter utvecklas så bra hon kan och att hon slipper spända eller slappa muskler. Det låter väldigt bra, för det borde väl visa sej redan nu? Måste bara säga med att det var en väldigt bra berättelse du lagt in om hur man kan känna när det inte blir som man tänkt. Mitt i prick! Kram Petronella

Tinnar och torn sa...

Jag glömde en sak. Om du är intresserad av att läsa andras berättelser och vardagsbetraktelser som beskriver hur det kan kännas när man "hamnar i Holland istället för Italien" kan jag varmt rekommendera www.hejaabbe.com. Så har du inte hittat den ännu så är den väldans bra... Kram igen

Anna sa...

Hon är verkligen en riktig liten goding er tös.

//Truffles

Lantliga drömmar sa...

Härligt att det verkar gå bra!

Sköt om familjen nu bara, och ta er tid att njuta av livet tillsammans!

Många kramar!

Anonym sa...

Men gud vilken liten höna. Söt som socker!!
Tror faktiskt att allt kommer att gå riktigt bra för er lilla E.
/maria

Anonym sa...

Söta tjejen!

Grodmamman sa...

Vad härligt att ni fått postiva besked. Hon är en riktig liten goding er Ellen!
Håller tummarna för att det fortsätter i positiv riktning!
Kram

Mamma Anka sa...

Härligt att det går åt det positiva hållet med er prinsessa! Den här bilden är ju för söt! Den lilla plutmunnen! :D
*snusar lite på sessan*

Anonym sa...

Vad söt hon är er lilla (eller snart stora :)Ellen. Hon är så lik sin mamma!! Skönt att läkarbesöket gav bra besked. Ta hand om er!

Anonym sa...

Skönt att det går bra!
Hon är så ljuvlig.
Ta hand om er!

Kramar Nilla o Lilla E

Johanna sa...

Vad otroligt söt hon är!!
Vad roligt att det var ett positivt läkarbesök!¨

Sköt om er!

familjen sa...

Å va fiin hon är lilla Ellen & va kul med ett positivt läkarbesök. Hon växer så det knakar! kram från oss

Vitudden sa...

Hejsan!

Hittade hit via någon annans sida och fastnade ett tag. Ni har en väldigt söt liten tjej. Er förlossningsberättelse låter som vår fast vår son kom ut med katastrofsnitt då hans hjärtljud gick ner under utdrivningsskedet och de inte ville riskera någonting. Det är små marginaler i livet ibland och jag håller tummarna för att er lilla tjej ska få utvecklas och må bra!

Ulrika

LINAH sa...

Vilken fin liten tjej Ellen växer och blir. Jag fick barn den 17 juni och har läst din blogg ett tag nu. Din berättelse om Ellens första dagar berörde mig verkligen och jag är sååå glad att det går så bra för er nu. Ni fanns i mina tankar och många andras tror jag.=)
Verkligen lycka till.../ linah

Nilla sa...

Hej Annica!
Först måste jag bara säga:Grattis till Er vackra dotter.
Jag läste om er förlossing och er tid efter, förstår att ni har haft de tufft, jag har själv upplevt något liknade. Aldrig någon sin skulle man kunna tro att något skulle kunna hända och man kände sig så maktlös. Vår tid på sjukhuset kommer jag aldrig glömma, och så nära jag och min sambo kom varandra just då är helt otrolig.
Din berättelse berörde mig..med dig som mamma kommer hon bli en underbar tjej.