5 juli 2008

Älskade lilla mirakel

På gammelmormor Ellens födelsedag den 18 juni klockan 20.47 kom äntligen vår lilla prinsessa. Hon var 53 cm lång och vägde 3640 gr.

Att vår lilla tös skulle få heta Ellen hade vi bestämt sen en lång tid tillbaka men att hon skulle födas på samma dag som min mormor är helt ofattbart och gör att namnet känns än mer rätt. Mormor Ellens envishet verkar även ha gått i arv till vårt lilla mirakel och det är vi glada för!

Tänkte att jag skulle skriva en förlossningsberättelse en dag och berätta om Ellens dramatiska ankomst till världen. 16 dagar har vi fått bo på avd. 17 i Halmstad och vi är evigt tacksamma för all den hjälp och stöttning som både vi och Ellen fått.

Ett enormt stort tack till familj, släkt och vänner som tänkt på oss och funnits med oss hela tiden. Det har betytt otroligt mycket och när vi ses ska jag krama er alla en extra gång, för ert stöd har betytt otroligt mycket för mig, Anders och lilla Ellen.
Många kramar en lycklig Annica

29 kommentarer:

Linda sa...

Ännu ett grattis till er lilla prinsessa! Hoppas ni mår bättre nu! Gud va fin hon är, de har ni gjort bra! Sköt om er! Kramar

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

GRATTIS!!!
Men gud va roligt/otroligt att hon föddes på samma dag... Jättesöt.. man längtar efter en till....
Mvh Linda

Anonym sa...

Åååh! Äntligen hemma!
Har tänkt på er varje dag och väntat på att du skulle skriva en presentation av henne. Jättefin tjej! Läntar efter att träffa er!
Ha det bra så hörs vi!
Kramar,
Challe

Camilla sa...

Jättekram och GRATTIS till mirakel-Ellen, en riktig liten sötnos.

Camilla sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Åsa sa...

Grattis till lilla tjejen! Hon verkar vara lik dig!!

Åsa

Anonym sa...

Grattis till lilla Ellen !!

KRAM

Tinnar och torn sa...

Hejsan! Jättesöt liten tjej. Instämmer med Åsa, hon är faktiskt lik dej :o) Iallafall på den bild du har upplagd på dej på bloggen. Grattis återigen, skönt att allt gick bra till slut. Kram Petronella

Marie sa...

Grattis igen. Hon är såååå söt och jag tycker att Ellen är ett så fint namn. Nu längtar jag massor efter våran lilla skrutt i magen, känns som jag kommer få vänta ett bra tag till på att han vill komma ut. Lycka till och hoppas ni myser massa nu och har det bra hemma.
Kramar Marie

Louise sa...

Grattis!
Har undrat hur det hade gått!
Hoppas ni mår bra alla tre!

KRam Louise!

Lycka är ~ Onnea on sa...

Har kikat in här i bloggen din med jämna mellanrum.
Vill hjärtligt gratulera hela familjen!
Vilken söt liten tös och ett så härligt namn!!
~Marita~

Grodmamman sa...

Ännu ett stort GRATTIS till lilla Ellen! Kul med släktnamn och att hon dessutom föddes på samma dag! Tråkigt dock att hon inte har mått så bra. Hoppas nu att ni får komma hem och börja ert nya liv tillsammans!
Kram

Ett hem på landet sa...

GRATTIS till er lilla Ellen!!!
Förstår att namnet känsl helt rätt nu när hon till och med föddes på samma dag. Som om det var förutbestämt, hi, hi. Hoppas att ni mår bra nu hela familjen och att Ellen växer och utvecklas som hon ska trots den svåra ankomsten till denna nya värld.
KRAM KRAM KRAM

Malin - I min trädgård sa...

Grattis! Vad fin hon ser ut! Vad skönt att ni är hemma nu iallafall.

Anna sa...

Grattis än en gång! Ta till vara på varje ögonblick, för tiden går verkligen fort. Skönt att ni är hemma nu.
Kram

Anonym sa...

grattis till er lilla sötnos...
mvh mamma russin

www.enburkrussin.blogg.se

Anonym sa...

Stort stort grattis till ert vackra lilla underverk. Skönt att allt blev bra tillslut. Livet bjuder på så många händelser, i bland är det tur att man inte vet vad som finns runt hörnet!

Bodil sa...

Vilken liten fin prinsessa! GRATTIS! Får kanske lite mer info när jag träffar dina föräldrar nästa gång (Vallarna tror jag).
Nu väntar jag på att bli mormor. Beräknad förlossningsdag var i går och i natt har dom varit inne på BB men efter 12 timmar där vilar de nu upp hemma för att komma tillbaka när det öppnat sig lite mer.
Kram från Bodil

Nilla sa...

Stort GRATTIS igen en gång till er ljuvliga prinsessa, sockersöt är hon :o)

Hoppas ni mår bra och bara njuter av att vara hemma nu alla tre.

Många kramar Nilla

Bella sa...

Så söt hon är. Vet inte riktigt vad som hänt, har ju läst att det var problem på FL, men jag hoppas verkligen att allt är bra nu.

Grattis :-)

Sofia på Me and my home sa...

Stort grattis till en ljuvlig lite docka!! Förstår det som att att det varit en tuff start - hoppas ni känt er trygga på 17. Jag har själv jobbat som uska på Halmstad BB, och senare fått min Lova på förlossningen i Halmstad, hoppas ni fått möta samma omsorg oh kunskap som jag upplevt där!!
Kram!

Vecka - Vecka sa...

Grattis till lilla Ellen! Tur att ni blivit så väl omhändertagna och att allt är bra nu!

Passa på att njuta av den lille - tiden går så fort!

Många kramar, Lotta

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Grattis till "sessan"!

Må gott//L

Wantobeme sa...

Hej & Grattis!!
Jag råkade hamna här av en slump och fastnade självklart när jag fick se det lilla underverket. Jag vet vilken lycka det är! Kommer att titta in igen =)
Kram Anna

Ett hus i vitt sa...

Grattis till er underbara lilla prinsessa! Hon ser verkligen go ut där hon ligger och snusar :-). Kram, Anette

Anonym sa...

Så häftigt att hon tittade ut just på hennes födelsedag också! Grattis till lilla Ellen här också :-) en riktig tuffingtjej! KRAM / Jennie (FL)

Anonym sa...

grattis till en väldigt söt liten prinsessa! å d ä kul för hon vägde exakt lika myckett å va exat lika lång som min lilla Alvia! //Joséphine

Piffa och Puffa sa...

Grattis! Vilken liten gobit, så söt. Vet hur det är då allt inte riktigt går som man tänkt sig. Lycka till i framtiden.
Kram Anette

Madicken sa...

Välkommen till världen lilla Ellen! På bloggen "madickens värld" har du en liten kompis i vår Linnea, född den 8 mars!

Ohhh, vad tråkigt att det behövdes en sådan lång sjukhusvistelse för er... vi vet hur det är... det blev tre månader där för vår lille Johannes som kom just tre månader för tidigt! Men han är helt frisk idag! Kramis!