31 maj 2008

BF idag!


Idag är bebisen beräknad att komma men jag tror nog minsann att den kommer att lura där inne i magen ett bra tag till. Hoppas på att den tittar ut någon dag i veckan som kommer... Besöken hos bm har gått jätte bra och hon tyckte att jag var en riktig A-mamma med mina fina värden, har gått upp 9 kg så här långt så det blir väl inte jätte mycket till hoppas jag.

Idag ska jag bara njuta i solen och koppla av med lite små pyssel. Huset är städat och vi är helt redo för att bebisen ska komma ut. VI LÄNGTAR!!

9 kommentarer:

Ulrika sa...

Åh lycka till, åh såå spännande. Vilken härlig mage, förstår att ni längtar. Jag är ju lite bebis eller ja barn tokig det kanske förklarar varför vi har 6 barn hihihi Och fler barn vill vi ha, nu när jag ser bebis magen din blir jag ju extra sugen. Fast så där på slutet blir man ju lite less, man har svårt att röra sig och sova . Men det glömmer man ju så lätt sen. Åh så otroligt spännande, det är en obeskrivlig lycka när bebisen kommer ut och ligger på magen. Åh vilken känsla det är, och att gå i väntans tider , man har strykit bebis kläderna tusen gånger och fixat och bakat eller vad man nu har för sig. När jag vänta mitt femte barn hade jag en dille på att BAKA skulle promt ha 20 socker kakor innan förlossningen, och jag fick baka och baka för det fikades ju och försvann en från frysen varje dag. Jag bara älskade att baka hihih När jag vänta 6 barnet då måla jag och måla hihih Lycka till nu i massor. I går när jag skulle fixa i min blogg så skulle jag ta bort en bild för jag hade två bilder på köksoffan som jag visa förut då försvann hela inlägget, fast att jag bara trykte bort 1 bild. Lite trist när alla kommentarer bara försvann. Måste ta mig tid att fixa bloggen lite men man har ju inte så mycket tid till det. Kika in på mina prickar i min blogg jag har målat med en tops på garderobs knoppar hihih hihihi Kram från Ulrika

Mamma Anka sa...

Spännande!
Din BM har rätt, av bilden att döma så ser du ut som en A-mamma - perfekt mage + bara 9kg upp...
Lycka till!!
Koppla av och njut av sommarvärmen du - det är du förtjänt av!

*kram* Annika/Ankmor

Grodmamman sa...

Förstår att ni längtar! När bf-datumet kommer så vill man ju träffa den lill*! Hoppas att ni slipper vänta allt för länge. Det är en obeskrivbar känsla att få träffa sitt barn för första gången.
Kram

Malin - I min trädgård sa...

Åh vad härligt! Jättespännadne att gå och vänta sådär... jag är lite avis eftersom jag sattes igång pga foglossning i v.37. Vill bara säga lycka till och att det är den mest fantastiska upplevelsen i världen. Lyckos dig!

Jenny sa...

Åh vad härligt, jag håller tummarna för att bebisen kommer titta ut nu i veckan, Jätte fin mage du har :-D

Kram
Jenny

Ett hem på landet sa...

Ååå va härligt!!!
Nu är det nära, nära, nära. Snart får ni hålla ert efterlängtade knyte i er famn.

Nu kommer jag ju nyfiket att titta in hos dig varje dag i väntan på att du ska skriva att lilla knytet har anlänt.

STOOOOR KRAM

Ett hem på landet sa...

Ååå va härligt!!!
Nu är det nära, nära, nära. Snart får ni hålla ert efterlängtade knyte i er famn.

Nu kommer jag ju nyfiket att titta in hos dig varje dag i väntan på att du ska skriva att lilla knytet har anlänt.

STOOOOR KRAM

Vi! sa...

Vi längtar med er! Du har en kopia av min mage o ut kom ju en helt fantastisk krabat :-). Hojta till så frt det händer ngt. kramar T o L

SOFIE sa...

Åh så spännande! Lycka till!! varma lyckönskningar och bamsekramar!! =)