4 januari 2008

Tillökning i familjen Alfredsson/Carlsson

Nytt år, nya möjligheter och framförallt kommer ett nytt litet liv att förgylla vår vardag från och med 2008. Längtan och väntan har varit både lång och svår för visst är det sant att livet sällan blir som man planerat men nu äntligen är en mycket efterlängtad liten bebis beräknad att komma till oss den 31 maj och vi lever i ett lyckorus. Har idag varit på det stora ultraljudet och bebisen mådde jätte bra, alla delar var där och den sprallade hela tiden. En riktig liten busunge.... Graviditeten har varit bra så här långt även om jag mådde pyton mest hela tiden de första veckorna, ständig sjösjuka men som nu har lättat så gott som helt och nu njuter jag av små rörelser där inne i magen.

Inredningstokig som jag är så kan ni ju bara föreställa er hur mitt hjärnkontor jobbar och klurar på allt som skall göras innan bebisens ankomst, dock har jag haft lång tid på mig att drömma så egentligen är det bara till att kavla upp ärmarna, slänga på sig målabyxorna igen och sätta igång. Mycket är det som skall göras och ibland kanske det känns som för mycket men allt vi gör hemma gör vi med ett stort leende på läpparna för vi har vår lilla guldklimp i magen och det betyder så otroligt mycket mer än jag kan beskriva!


Jag älskar dig Anders och vår underbara gobit!!

18 kommentarer:

Lotta sa...

Visst är det en fantastisk känsla när man får se sitt barn för första gången på ultraljud. Det är en alldeles speciell lycka som nog är ganska svår att överträffa!

Härligt att höra att du inte mår illa mer och att du njuter i fulla drag av din bebis i magen.

Stor varm kram
Lotta

Katarina sa...

Grattis gumman, kul att allt såg bra ut och att det är en livlig lite parvel där inne...

Kram
gemelli

Flickan på landet sa...

Grattis till lilla godbiten i magen. Känslan är maaagisk :-)

Smått och gott hos Lina sa...

Grattis! Visst är det en härlig känsla att få se den lill* första gången. Kul att allt var bra också.

Kram Lina

Maria sa...

Grattis, va underbart!!...och en skön årstid att få knyttet!

Är själv i vecka 34 och vill ha ut bebisen NU!!

Anonym sa...

så söt...

Anonym sa...

Åh lilla pyret! Så nu skall man bli faster för första gången!! Nästan lite avis!! Kram Karin

Isdrottningen sa...

Så underbart fin den lila räkan e! Längtar sååå tills man får lära känna räkan! Vilken underbar sommar vi kommer få!!!
Love u!
/Caisa

Emy sa...

Grattis!Vad roligt!

Kom ihåg att njuta av den här tiden innan bebisen kommer också, den går faktist väldigt fort, även om det stundtals (framförallt i början och i slutet) känns som tiden går i ultrarapid...

Ha det bra! Njuuut!

Bodil sa...

Grattis och all Lycka till er! Förstod att detta var på gång, för din mamma kommenterade på min blogg att vi två mormödrar skulle dansa runt midsommarstången i sommar. Nu skall jag ju inte bli mormor förrän i juli, men jag kan dansa runt stången i alla fall.
Så underbart!
Kram från Bodil1

Lena sa...

Grattis till bebisen i magen.Vilken härlig tid du har framför dig! Underbart att vara gravid...fast lite jobbigt oxå..men nu när man själv tänker tillbax på det så är det fantastiskt!MVH Lena

Lotten sa...

Åhhh vad härligt! Ett stort Grattis från mig! Kram Lotten

Jenni - Snickarsbacken sa...

Stort grattis! Vad härligt att allt såg bra ut och att han/hon var livlig och visade upp sig! Vad kul att du börjat pyssla igen också!

Om du vill och har lust är du utmanad i min blog!

Camillas Drömmar sa...

Hej!..och stort grattis till er lilla guldklimp i magen!:)
Jag har oxå en väldig längtan till en liten böna i magen! Men startade upp min butik 30november så tyvärr ligger det på is ett tag till. Men jag tänker inte vänta allt för länge:))'
Lycka till, hit kommer jag igen:)
Camilla

Lantliga drömmar sa...

Tack! :-)
Ja, vi är lika gamla. "Det enda" som skiljer oss är bebin i din mage :-) Men, kanske det blir vår tur snart också...!
Ha en riktigt skön vecka!

Kram Heidi

Else sa...

Gratulerer. Babyer er så herlige. Jeg skal bli tante igjen i mars og det gleder jeg meg til.

Bonnie´s vita rum sa...

ÅÅ va gullig!! Stor grattis kram från mig!

//Bonnie

mamma sandra sa...

Grattis till bebis i magen! Lycka till!
/Sandra